dimecres, 13 de febrer de 2008

L'arxivador auxiliar municipal

L'execel·lentíssim ajuntament de la casa de la vila de Lliçà d'Amunt ha fet públic el seu pressupost. Al BOP de l'altre dia, no cal especificar. Aquest és un pressupost per l'any present, no pel que ve. Amb el pressupost, es publiquen també les esmenes introduïdes a causa de l'al·legació que varem fer des d'Esquerra. La innovació legal és que, dels catorze punts de l'al·legació se'n varen acceptar la meitat i se'n varen rebutjar la meitat. Total, que es va desestimar l'al·legació, però se'n varen recollir parcialment les propostes. De la mateixa manera es podria haver estimat l'al·legació, tot i que parcialment.



També s'ha publicat la relació de llocs de treball de l'ajuntament. Entre les places, destaca la relació laboral demanada a l'arxivador auxiliar. Es tracta de personal laboral fix, titulat superior o medi. Desconec la competència lingüística per aquest individu, sens dubte nivell C. Sense concessions a la correcció política, el nostre ajuntament vol un arxivador. No hi ha lloc per arxivadores.

El que a mi m'estranya més és que no hi hagi una exigència de mesura al seleccionar aspirants. No es tracta d'allò de diàbolo, cilindre o campana que aquests dies s'estila. Un arxivador no s'adapta a aquests estàndards. Està més quadrat. Probablement no s'hi adiu pel fet de ser mascle.

Però és que quan tries un arxivador auxiliar sol passar que no el situes a l'arxiu, sinó que fa la seva feina en un despatx qualsevol. Potser a secretaria o a comptabilitat, que són grans consumidors de paper. O potser a recursos humans, per allò d'ocupar un lloc de treball.

El situes entre la finestra i la porta, darrera de la taula de l'auxiliar administratiu. Sol ser un racó justet, que obliga a tirar de cinta mètrica. Tres pams de fondo, dos pams d'ample. D'altura, que no passi per sobre el nivell dels ulls, que sinó després no t'ensenya els papers quan li demanes, encara que ja se sap que després el carregues de carpetes . Pel que fa al títol, no sé si la millor opció es el superior. Jo el prefereixo a mitja altura.

Allà comparteixen hores i cabòries, els dos auxiliars: l'administratiu i l'arxivador.

Ara, que segueixo sense entendre perquè hi ha d'haver una relació laboral entre l'arxivador auxiliar i l'ajuntament. Ja se sap que ocupa un lloc de treball, però les cadires també. I que jo sàpiga, les cadires poc que n'hi tenen pas, de relació laboral.